Fri frakt över 700 SEK Äkta guld och silver

FAQ

Nedan finner du svar på vanliga frågor som kan uppstå för dig som kund. Du kan även hitta information i våra Köpvillkor eller Leverans och returer.

Hittar du inte svaret på din fråga tveka inte att höra av dig till oss så hjälper vi dig, maila support@safira.com

BETALNING

HUR BETALAR JAG FÖR MIN ORDER?

Vi har ett antal olika betalningsalternativ i checkouten så du kan enkelt välja det som passar dig bäst. Vi samarbetar med Klarna och där kan du betala med kort, på kredit eller med direktöverföring/swish. Du kan också betala via Paypal. 

Om du handlat via Klarna och har frågor rekommenderar vi att du kontaktar Klarna direkt på telefonnummer: 08-120 120 10, skickar ett mail till: info@klarna.com , eller använder deras app.

VARFÖR KAN JAG INTE HANDLA MOT DELBETALNING ELLER KREDIT HOS KLARNA?

Om ditt köp inte godkänns när du väljer att betala på kredit kontrollera gärna följande:

  • Du måste vara 18 år. 

  • Adressen du angivit måste vara den adress du är folkbokförd på.

  • Du har överskridit det maximala beloppet för kredit eller Klarna godkänner inte din kredit. Kontakta då klarna på 08-120 120 00 eller prova ett annat betalalternativ hos oss.

  • Du har angett ett felaktigt personnummer. Tänk på att personnumret måste stämma med den person som handlar.

LEVERANS

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

Din beställning skickas i de flesta fall från oss inom en arbetsdag. Om produkter har en avvikande leveranstid står detta i produktbeskrivningen. När produkterna lämnat vårt lager får du en leveransbekräftelse.

Den totala leveranstiden hem till dig är beroende av vilket leveransalternativ och vilken leveranspartner du väljer, du ser aktuella leveranstider i checkouten. Du kan spåra samtliga leveranser förutom om du väljer Postnord Brev, dessa är inte spårbara, men du får oftast leverans direkt till din brevlåda. 

VAD KOSTAR FRAKTEN?

Se aktuella priser i checkouten.

VAD GÖR JAG OM JAG INTE FÅR NÅGON ORDERBEKRÄFTELSE VID ORDER?

Vänligen kontakta oss på support@safira.com med dina beställningsuppgifter så skickar vi en ny till dig. Kontrollera gärna att du skrivit in rätt mail vid order.

RETURER OCH BYTEN

HUR GÖR JAG EN RETUR?

Du har 14 dagars öppet köp från att du tagit emot dina varor. Notera att retur inte gäller för graverade eller personliga smycken.

Vänligen använd returformuläret nedan när du returnerar varan/varorna. Packa produkterna varsamt och returnera dem i en försändelse som håller för postgången. Returetiketten klipps ut och fästs utanpå försändelsen. Notera - glöm inte att skriva ditt beställningsnummer i anvisad ruta på returetiketten samt din avsändaradress på returens baksida.

Klicka här för att komma till returformuläret.

VAD KOSTAR RETUREN?

Vi tar ut en returavgift på 39 kr för samtliga returer.

HUR GÖR JAG ETT BYTE?
 

Utför ovan anvisning för retur. Önskar du byta produkt lägger du sedan enkelt en ny beställning på hemsidan med det du önskar istället. Om du endast vill byta till en annan storlek av samma ring, kontakta vår kundsupport först, support@safira.com 

HUR LÄNGE HAR JAG ÖPPET KÖP?

Vi har 14 dagar Öppet köp, dvs. den tid du har på dig att bestämma om du vill behålla dina produkter, beräknat från och med att du mottagit ditt paket. Notera att Öppet köp inte gäller för graverade eller personliga smycken.

GRAVYRSMYCKEN

HUR GÅR GRAVYR TILL?

Vi har många års erfarenhet av personliga smycken och gravyrer. Alla gravyrsmycken graveras på vår egen tillverkning och gravyravdelning i Sverige. Ett specifikt standardtypsnitt gäller för alla graverbara smycken, vilket anges på produktbilderna. Din gravyrtext matas automatiskt in i våra gravyrmaskiner och det är därför viktigt att du anger gravyrtexten noggrant och att stavningen stämmer. Vi tar inget ansvar för stavfel. Vissa produkter är begränsade av ett visst antal tecken, se den aktuella produkten. 

KAN JAG FÅ GRAVYREN ANNORLUNDA ÄN PÅ BILDEN AV SMYCKET?

Om inget annat anges kommer du alltid att få texten placerad och i samma utförande som på bilden på den produkt du köpt. Om du önskar något annat (t.ex. placering eller stilval) kontakta oss på support@safira.com. Vi är väldigt flexibla och hjälper dig gärna med dina önskemål. Om det är något som vi inte kan uppfylla får du naturligtvis information om det via angiven mail.

HUR SKRIVER JAG FÖR ATT FÅ EN HJÄRTA GRAVERAT SOM EN SYMBOL?

Du skriver detta som "hj" i textfältet där du fyller i gravyr. Exempelvis: Jag älskar dig "hj". Om du är osäker på om vi ska förstå är det viktigt att du kontaktar oss på support@safira.com, direkt efter du lagt din order. 

Är vi osäkra på hur du vill ha ditt smycke kontaktar vi dig.

PRODUKTER

HUR TAR JAG BÄST HAND OM MINA SMYCKEN?

Tar du väl hand om dina smycken kommer de att hålla sig vackra länge. Generellt rekommenderar vi att undvika att utsätta smyckena för vatten, smink och doft då de kan påverka smyckets livskvalité.

Läs mer om skötselråd här.

EN PRODUKT ÄR SLUT I LAGER, KOMMER DEN IN IGEN?

Våra populära produkter kan bli snabbt slutsålda och vi gör vårt bästa för att fylla på vårt lager så ofta som möjligt. Du kan skriva upp dig för bevakning av när slutsålda produkter kommer tillbaka i lager, se länk vid aktuell produkt. Du får då ett mail till den mailadress du angett.  

Om du har frågor angående en specifik produkt, tveka inte att kontakta oss, support@safira.com.

HUR VET JAG VAD JAG HAR FÖR RINGSTORLEK?

Det kan vara svårt att köpa en ring online om du inte är säker på din ringstorlek. Det finns några bra metoder som kan vara till hjälp för dig att mäta din ringstorlek.

KUNDTJÄNST

Har du inte fått svar på din fråga? Kontakta oss support@safira.com